DIRECTOR [ FILM / VISUAL DESIGN ]
C0008+(0;03;27;55).jpg

think with google


Google

"think with Google 2018" 


google2.jpg

Role : Direction |  Event  |  2018

For the opening content of "Sony-Vision Shibuya," the more-than 500 inch digital billboard installed at the entrance of Shibuya Koen-dori, Sony 's 4K camera will use real-time sensing on the people passing by each other and the flow of traffic at the scramble intersection at the entrance of Shibuya Koen-dori, and use that data to generate graphics and announce the time, designed and created as a generative time announcer.By capturing and analyzing the ever-changing movements of the town, it cuts out the ever-changing Shibuya of the present, and announces the time.

(2015.11〜2016.03)

渋谷・公園通り入口のmodi渋谷に設置された500インチ超の大型街頭ビジョン「ソニービジョン渋谷」のオープニングコンテンツとして、 公園通り入口のスクランブル交差点を行きかう人や車の流れを4Kカメラでリアルタイムにセンシングし、そのデータをグラフィックへとジェネレートさせ、時刻を告げる、時報をデザイン。 刻々と変化する街の動きを捉え、解析することで常に変化する渋谷の今を切り取り、時を告げています。

(2015.11〜2016.03)

Direction : Daisuke Shigihara (TANGRAM)
Design : Moemi Goda (TANGRAM)
Animation : LIKI Inc.
Sound Design : Evala
Agency / Production : Google Inc.. / Dentsu LIVE Inc.
Client : Google Inc.